Det ekar tomt!

Permalink | Livet i Norge | Kommentarer (0)
2013-09-30 13:40:50

Jag har varit rätt så jävla dålig på att uppdatera här. Har ingen lust att berätta om att jag jobbar, äter & sover varje dag. För det är ungefär så mitt liv har sett ut den senaste tiden. Men jag lovar ändå bättring, något ska jag väl kunna skriva om. :)

Härom dagen blev det vardagslyx med ost och kex. Inte helt fel när man är sliten.

Mini-semester

Permalink | Funny stuff | Kommentarer (0)
2013-09-13 08:56:17

Sjukt skönt med en liten semester hemma i Sverige. Jag hade det fullspäckat och hade tillome fått skriva upp ett schema för att hinna med allt. Hur många går efter schema på semestern? Tur att det var massa roliga saker jag skulle göra.

Fick ett fint välkomnande av mamma när jag kom, på sängen låg det rena handdukar och vin. Kändes som att checka in på hotell! Så hade hon fixat mat på det också, mums!

Fredagen började redan halv 7 på morgonen, kunde inte somna om. Tog det lugnt till det var dags att möta upp Matilda. Det blev pizza och några timmars strosande på stan. Framåt kvällen skulle Sandra och Matilda se fotboll på tv, så jag passade på att spendera kvällen med dom även om intresset för fotboll inte så himla stort.

Lördagen blev en dag med mamma på stan, köpte nya skor och blev bjuden på lunch.
Sen väntade en efterlängtad kväll, det var dags att möta upp gamla jobbarkompisar och åka räkbåt! Det blev några sjukt bra timmar på en båt! Väl tillbaka i stan var det harrys som gällde där jag mötte upp mina fina tjejer. Sov hos Sandra i några timmar innan hon gick till jobbet och jag stapplade hem med onda fötter.

Så blev det kebabsöndag med Helen, vädret var på topp så vi satt på uteserveringen en bra stund.
Sandra hämtade upp mig vid 5, då var det dags för bio i Norrköping. Vi köpte på oss så mycket snacks att vi fick ta hem hälften! haha

Måndag klockan halv åtta var det dags för ett besök hos tandläkaren, här skulle det borras. Har inga bra minnen av det så var lagom nervös, men det kändes inte ett dugg tack vare bedövningen. Däremot satt den i i flera timmar efter så jag såg mer eller mindre ut som ett mongo.

Största delen av dagen spenderades ute hos världens bästa mormor & morfar. Åt mycket god mat och fikade. Sen somnade vi allihopa i varsin stol ute på altanen. haha!
När kvällen började närma sig åkte jag hem till pappa där det bjöds på grillat! Mmmmm.

Det blev några dagar där man blivit serverad mat, umgåtts med de bästa och bara haft det så himla bra. Det behövdes verkligen, numera kommer jag jobba varje dag framöver (utom söndagar).

En liten semester

Permalink | Livet i Norge | Kommentarer (0)
2013-09-05 07:53:16

Från 9-14 blir det jobb idag, klockan 15.30 rullar tåget hem till Sverige. Det var ett bra tag sen som jag var hemma senast, så ska bli otroligt skönt att få komma hem en stund, träffa vänner och familj. Kommer bli en fullspäckad långhelg för min del, men ser bara fram emot det! Åker tillbaka på tisdag igen och går direkt till jobbet då, haha.

Bullbak

Permalink | Godsaker | Kommentarer (1)
2013-09-04 10:23:41

I helgen försökte jag mig på att göra bullar, men efter mormors recept. Hon gör sjukt goda bullar och jag vet att många kan instämma i det. Så eftersom jag bor här och inte kan ta del av dessa gudomliga bullar lika ofta, så fick jag helt enkelt prova själv. Inte illa, men det är fortfrande inte som mormors bullar. Men det får helt enkelt duga!

På tur

Permalink | Livet i Norge | Kommentarer (1)
2013-09-02 20:39:06

Tog ett tag innan detta inlägg kom upp, men iallafall. Förra söndagen tog vi oss iväg på en cykeltur under hela dagen. Sonny och Sara hade förberett matsäck med små kladdkakor, vindruvor, bröd med vitlöksmör, kött och potatissallad. Första stoppet blev vid en liten sjö. Vi började med att äta de små kladdkakorna (som inte var så kladdiga) med massa sprutgrädde på, sen somnade iallafall jag till en stund på filten innan vi åkte vidare mot högre höjder.
Vi valde inte den smartaste vägen upp, det var grusvägar och det lutade brant titt som tätt. Så vi fick mer eller mindre släpa cyklarna hela vägen upp på toppen. Men tillslut kom vi upp och äntligen fick vi sätta oss ned, äta resten av maten som vi hade med oss och njuta av den fina utsikten!