två tisdagar

Jag hade tydligen inte skrivit något om förra tisdagen märkte jag nu. Den dagen berättade Linn och Frida om hur besöket hade varit på Allt om mat och vilka nya idéer som de hade fått.
Nu skulle det ske lite ändringar på layouten och det som var viktigt var att vi skulle ha bilden mer i fokus, i den tidigare layouten täckte tips-lappen för mycket av bilden och det var tipsen som man la märkte till först.

Igår fortsatte vi med att föröska bestämma hur den ska se ut och jag "lekte" runt lite med olika alternativ, medan Linn och Frida föröskte komma med nya idéer.

Vi har dessutom börjat skriva rapporten. Nu har vi lyckats dela upp arbetet eftersom det inte är så lång tid kvar, så Frida och jag har under de senaste två tisdagarna mest ägnat oss åt att få ordning på layouten och Linn har börjat skriva en del på rapporten.
Även om vi ännu inte bestämt hur vi ska ha layouten så tycker jag att det går väldigt bra för oss just nu.

Här nedan ser ni bilder på alla idéer som kommit upp under dessa två tisdagar.

- Första förslaget, har ni sett tidigare.
- Det andra förslaget gjorde vi förra tisdagen och som många påpekat så ser tips-lappen alldeles för rak ut, det var bara som vi hade gjort just nu, den ska få ett mer verkligt utseende.
- Nästa bild (nr 3) har jag byggt på efter att vi gjort nummer 2. Jag testade lite och fick fram resutatet som ni ser på bild tre. Vi dikuterade lite om det och om det ska se ut så måste vi nog även ha bilden på det blockliknande delen. Så då fick jag ännu en idé och har nu föröskt jobba med att göra ett helt uppslag och använda mig utav blockfästena (vet inte riktigt vad de heter) i mitten. Vet inte om den idéen kommer gillas av Linn och Frida, men jag tänkte att det kan vara värt att testa. Dock är den inte klar ännu utan har lite pillergöra med bokfästena.


1. 2. 3.

Klicka på bilderna för att få dom större.

Vore bra om ni kan säga något om de tre alternativen om de är bra eller dåliga.





Kommentarer
Postat av: Robert

Vad som är bra och dåligt kan du avgöra lika bra, men jag tycker framför allt att det är mycket bra av dig att testa runt och känna på det själv! Hurra för Cecilia!

2010-03-23 @ 08:38:26
Postat av: Anette

Ja!

2010-03-23 @ 14:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0