Kärleken övervinner allt

Permalink | Kärlek | Kommentarer (2)
2012-01-30 13:39:00

Just nu känns det som mitt hjärta bara vill slitas i småbitar, det gör ont. Tänk att inte få hålla om den personen men älskar, eller få pussa honom när man vill. Nu när resan börjar närma sig så kan jag bara undra hur jag tänkte när jag valde att vara borta så länge, mitt liv är ju där han är, inte på andra sidan jordklotet. Föhoppningsvis blir nog allt mycket lättare när jag väl är på plats, det är just det där att säga hejdå som är så otroligt svårt. Men bland måste kärleken sättas på prov & det är nog bra för oss på något vis, även om det inte känns så just nu. Even if we're apart, you will always be in my heart ♥
Älskade, älskade Sonny, du är betyder så mycket för mig. Love you

Indien 2012

2012-01-29 06:41:02

Då var man åter igen hemma i lilla kalla Katrineholm. Flyget landade 1timme och 15min tidigare (05.20), vilket kändes väldigt skönt. Vi tog det lite lugnt, bytte om och hade precis köpt biljetter till flygbussen som skulle ta oss till tågstationen för vidare färd hemåt. Men när vi ska börja gå mot bussen ser jag bara två bekanta människor - Mamma & Morfar! Och för er som inte vet, Sonny & jag hade ingen fungerande telefon (har inte haft det på två veckor), så det fanns liksom inget sätt för mamma och morfar att få tag på oss om vi inte sett varandra, så det var verkligen tur och jag blev sjukt glad över att se dom.

Konstigt att jag kunde längta hem bara efter två veckor.. Undrar verkligen hur det ska gå i Australien..

Men nu hörni, ska ni få se bilder, för det är ju alltid roligare! Så här har ni lite bilder från de sista dagarna i Indien.

Vi gjorde iordning oss för att gå på ett headphone party! Det innebar att alla på festen bar hörlurar. Tydligen var det någon lag på att man inte fick spela hög musik efter ett speciellt klockslag. Så det såg lite roligt ut när man tog av sig lurarna och folk ändå stod och dansade! haha

Försökte mig på att filma, folk dansar och sjunger. Man hör lite musik och det är nog från baren kan jag tänka mig. Dom hade lite musik på där.

Det roliga var också att alla hade inte samma musik i sina lurar, som ni ser lyser det blått om mig och rött om sonny,vi kunde alltså välja mellan tre olika DJ's! Lite roligt när folk dansade i helt olika takt.

Efter att vi bott på samma strand i lite mer än en vecka så valde vi att byta strand, till ett betydligt lugnare ställe. Det skönaste var att stället vi bodde på innan hade även boenden på den stranden vi skulle till så vi fick specialpris samtidigt som vi slapp gå och leta boende!

Några campade, kanske vore något nästa gång? ;)
Vi hittade ett litet café och köpt allt vi var sugna på. Chokladbollar! Men dom smakade långt ifrån vad de smakar hemma!

Denna lilla scorpion satt på min väska.. usch... Tydligen var den farlig också......

Blev inte mycket bilder från dom sista dagarna, vi låg ändå mest på stranden hela dagarna & njöt. Helt sjukt, vi såg inte ett enda moln på himlen dessa två veckor, toppväder varje dag! Har iallafall haft en mysig semster tillsammans med världens mest underbara person. ♥

Last days

2012-01-25 14:33:01

Tva hela dagar kvar har i Indien. Som ni markt har vi inte haft tillgong till internet o vi har ingen lust att go o kopa tid po ett datorstalle varje dag, ligger hellre po stranden och glassar, ater god mat och bara njuter av varandras sallskap! Men bilder o sont lar ando dyka upp nar jag ar hemma igen! Vi har fott monga bra nyheter idag, det gillas enormt! Nu ska vi ata nogot gott och bara njuuuuta de sista dagarna!

Några dagar i Indien

2012-01-22 08:36:48

Tänkte slänga upp lite bilder från de senaste dagarna. Vi ska nämligen byta strand imorgon så vet inte ens om vi kommer ha tillgång till internet. Kanske blir sista inlägget under denna semester.

Direkt efter vår tripp till elefanterna så åkte vi till ett kryddplantage, inte rikrigt min grej det där. Men vi blev väl bemötta när vi kom dit, fick fina halsband runt halsen, en röd prick i pannan, dryck och lite snacks. Sen fick vi en guidad tur för att se lite hur kryddor växer. Det jag tyckte var mest häftigt var nog bild nummer två, det är en vaniljplanta!

Det andra häftiga var att det fanns väääldigt höga palmer med någon slags krydda längst upp i toppen. Dit klättrar man upp och liksom svingar sig mellan träden precis som en apa när man ska plocka dom. Det var en person som fick visa hur det gick till, sen var det bara Sonny som vågade sig på att testa det men ja, han var ju inte enda uppe även om han säkert hade velat det.

Det här är nog världens fulaste bild, men ja... ibland måste man visa sina sanna sidor! HAHA Hursom, efter den guidade turen var det tradition att man skulle hälla vatten på ryggen. Sen fick vi indisk buffe, inte det bästa jag ätit..

Medan jag fick naglarna fixade så tog Sonny en lång promenad till en annan strand. Envis som han är ville han ju inte smörja in sig med solkräm så han brände sig såklart!

Typ världens lydigaste ko! Den nickade som Ja och sen gick den liksom ner på knä när man bad om det.

Indier kommer till stränderna för att titta på oss vitningar, många kommer fram och vill fota med oss! HAHA, man känner sig lite som en apa!

Vi tog en sväng för att shoppa lite, jag försöker dock hålla mig inför min nästa resa, men Sonny han fick med sig en hel del grejer! Förresten, kvinnan bredvid mig, kan någon gissa hur gammal hon är?

Elephants

2012-01-21 15:17:57

Utsikt

2012-01-19 14:50:28

Det är såhär vår utsikt ser ut när man reser sig i sängen, helt okej måste jag säga!

En myggbiten Sonny

2012-01-18 17:40:48

För er som ändå inte ser, kolla skillnaden på hans lillfingrar

Update from India

2012-01-18 15:20:17

Här njuter vi för fullt, steker i solen och äter gott! Vi har dessutom fått nya grannar, från USA. Väldigt trevliga, men jag skäääms för att det går så dåligt när jag ska prata med dom! Jag får typ tunghäfta och så får jag stå där som ett fån medan Sonny pratar på som om det vore hans eget språk! Jag ska lära mig, så är det bara, lär ju prata mer med dom nu de närmaste dagarna! Aja, sitter och drömmer om att kunna språket flytande, men det vill ni nog inte hör om!

Hursom, tänkte slänga upp lite bilder och berätta om de senaste dagarna! Alltid roligast med bilder!
Vi börjar med en bild på Sonny när vi precis fått igång internet! Jag lovarjag såg minst lika nördig ut!

Vi satte oss på en väldigt mysig restaurang som låg precis vid udden. Beställde in allt möjligt, drinkar, efterrrätt, någon indisk rätt.
När vi kom hem så möttes vi av en groda i handfatet, hur tusan den lyckades ta sig enda upp hit det vet jag inte! Det sjuka var att dagen därpå när vi kom hem på kvällen så satt en ny groda på samma ställe!

Igår så var vi ute på en liten båttrip och såg vilda delfiner! De var hur många som helst, dock var de inte speciellt nära båten och väldigt svåra att fånga på bild! Lyckades bara fånga en liten fena på bild.. Tråkigt, men ändå väldigt häftigt att få se dom! Därefter åkte vi vidare och fiskade! Sonny fick tre småfiskar och jag två, inga storfiskare här inte!

Denna bild får avsluta detta inlägg! Nu ska vi ner och äta, kanske spela lite spel om vi känner för det. Igårkväll beställde Sonny en mediumstark maträtt, trodde han! Han kunde knappt äta den så det slutade med att han åt upp min mat, så jag är väldigt hungrig nu!!! Haha, skoja bara, men hans mat var tydligen sjuuuukt stark så jag hoppas han väljer något annat idag så jag får behålla min mat! ;)

Livet är toppen

2012-01-17 10:37:39

Det är underbart att vakna upp av ljudet av vågorna, resa sig upp i sängen och det första man ser är havet och en helt klarblå himmel! Mmmm, behöver jag säga att jag njuter?!

Vi lever!

2012-01-16 14:20:45

Trots fredagen den 13 så överlevde vi flygresan, och nu, tre dagar senare så har vi äntligen slagit oss till ro! För att sammanfatta våra första dagar lite kort, när vi kom fram var klockan så mycket att vi fick lägga oss direkt. Dagen därpå tog vi en taxi till Palolem, tog den första bungalow vi hittade (inte det bästa stället att bo på, iskallt på natten och mycket ljud överallt..). Resten av dagen vandrade vi fram & tillbaka på stranden för att hitta något bättre ställe att bo på. Hittade två för ungefär samma peng, det tog oss en hel kväll att bestämma oss vilket vi ville bo på! Till sist valde vi det med gratis internet, gratis solstolar på stranden, väldigt fräsch bungalow med havsutsikt!

Jag trivs jäkligt bra, billig mat och dryck så vi kan verkligen lyxa till det! Just nu är Sonny på massage, ungefär 50kr för axlar&nacke. Ska nog satsa på fotmassage någon dag framöver!

Tänkte bjuda på lite bilder (om internet klarar det).

När vi satte oss på flyget var det tydligen något fel med planet så vi fick vänta i ungefär en halvtimme innan vi fick lyfta.. Kändes sådär med tanke på att jag redan var lite orolig att något skulle hända. Men vi klarade oss som sagt och resan gick väl bra, men det var en aning trångt!

Första stället vi bodde på, inte så mycket att hurra för måste jag säga! Men vi bytte upp oss ganska så snart!

Tog en promenad för att ta ut pengar, mötte inte bara massa Indier utan även kor och grisar! haha

Ni kan nog aldrig gissa, men bara någon minut innan denna "glada" bild togs på Sonny så satt vi på en mysig restaurang, mitt på stranden med tända ljus och väntade på maten! Då kommer det förbi en lös hund och pissar på vårt bord och lyckades stänka även på Sonny! Hahaha, alltså jag satt där och skrattade ensam medan han gick ner till havet för att skölja av sig, väldigt sur!

Här är utsikten från vår bungalow som vi bytte upp oss till! Helt okej!

Dyraste måltiden hittills, men sååå jävla gott med färsk fisk!!!

Hela den här dagen har spenderats på stranden! Det bästa förutom att jag inte sett ett enda moln på himlen eller att vi har tillgång till solstolar eller att vi har 30+ och man svalkar sig knappt i vattnet, det är nog att peronalen servar oss hela tiden, en läsk hit och en öl dit, vi behöver inte göra något alls än att ligga där! Tror inte man kan ha det så mycket bättre faktiskt.

Last day before India

2012-01-12 10:58:04

Sista dagen innan flyget lyfter mot Indien. Ska bli väldigt skönt med sol, bad och bara få vara tillsammans med världens bästa person! Men innan dess har jag ganska mycket att göra, packningen går inte riktigt så bra som jag tänkt mig..

En sak jag kom på är att imorgonbitti när vi sitter på flyget så är det exakt ett år sedan som vi satt på flyget till Thailand! Lite komiskt att vi lyckats pricka in samma avresedatum för denna resa! Dock är det fredagen den 13de imorgon.. Nåja, jag tror inte på sånt.. eller?..

Nu börjar jag bli nervös, måste fixa allt nu iallafall, tänker troligtvis packa ner min lilla resedator, så kanske blir någon uppdatering!

Regn

Permalink | Shopaholic | Kommentarer (0)
2012-01-12 09:32:00

Helt okej att det regnar idag ändå, då kan jag använda mina hunterstövlar en gång innan jag lämnar sverige!

Update: Påtal om stövlarna, har inte köpt dom i Sverige utan beställt dom från en englsk hemsida där frakten är gratis + att jag bara behövde betala halva priset mot vad de kostar här i Sverige! Jag är så sjukt nöjd med detta köp och för er som är sugna så kan ni beställa skorna här [länk]!

En sak till, om det är någon i stan som är sugen på ett par likadana och har storlek 41 i skor så finns det chans att köpa dom för 59pund istället för 69pund, men isåfall måste man bestämma det undet den närmaste veckan! Hör av er till mig isåfall!

Fyyyfaaan

2012-01-10 17:32:48

Här sitter jag efter ett besök på apoteket, jävligt dyrt blev det tillslut och nu måste jag dricka en jävligt äcklig sörja som jag får kväljningar av!! Uuuhhhhööö... Det här suger, aldrig mer säger jag bara!

Efter sisodär 20min så funderar jag på att hälla ut skiten..

Tisdag

2012-01-10 08:33:46

Mamma kom in och väckte mig 8, såhär tidigt har jag inte gått upp på vääldigt länge! Förstår inte vad som hänt, jag har alltid varit så otroligt morgonpigg och vaknat självmant vid åttatiden om inte tidigare ibland, men väldigt sällan senare.. Nu sover jag till 10-11 hur lätt som helst!
Mormor kommer nog ringa på dörren när som helst, vi ska rensa ut alla mina kläder. Jag tänker verkligen slänga allt jag inte använt på minst ett år. Har jag inte använt det på så lång tid så kommer jag förmodligen aldrig göra det. Samtidigt ska jag packa väskan till Indien och lägga fram allt till Australien. Ja, det är väl bara att lyfta på arlset och sätta igång då!

Har förövrigt spenderat hela helgen tillsammans med Sonny, bara myst och haft det superbra!

Birthday

Permalink | Happenings | Kommentarer (0)
2012-01-07 15:35:22

I torsdags fyllde jag 21, så vi firade lite här hemma med släkt & vänner. Dagen började med att min mamma kom in & sjöng med min syster närvarande via skype! Vi har aldrig firat en enda födelsedag utan varandra, så samtidigt som det kändes konstigt så kändes det även bra att hon var med lite på ett hörn. Blev dessutom uppvaktad två gånger på morgonen, fick otroligt bra presenter och åt tre olika sortes tårtor! En minst sagt lyckad födelsedag!

Canon PowerShot SX230 HS

Permalink | Shopaholic | Kommentarer (0)
2012-01-04 11:56:25

Dagen innan julafton var jag och handlade en julklapp till mig själv! Ville ha en ordentlig kamera nu när jag ska resa en hel del, där jag kan ta bilder när som helst utan att bli besviken på bildkvaliten! Jag ville ha en som var i klass med en systemkamera, fast ändå slippa byta mellan objektiv osv. Nu blev det ändå zoomen som avgjorde valet av kamera & smidigheten. Men kan ju säga att jag är så jääävla nöjd! Än har jag inte lärt mig alla olika funktioner som finns, men det går framåt!

3 Januari

2012-01-03 17:25:13

Alla dagar går så fruktansvärt fort, på torsdag fyller jag år, om ungefär en vecka sitter jag på ett plan till indien och innan dess ska jag hinna göra klart allt inför Australien! Har ju inte speciellt många dagar till godo från att jag kommer hem till att jag ska åka igen.. Dags att skriva en checklista tror jag och börja packa! Vad tusan sitter jag här för..?

Mitt 2011

Permalink | Happenings | Kommentarer (0)
2012-01-02 13:09:13

Min bästa del av det här året var nog början, då var jag som gladast och det hände en hel del!

Jag fyllde 20 år & på den dagen hann jag jobba, springa in på systemet, käka tårta & annat gott, sen avsluta kvällen med pyjamasparty hos en vän!

Jag och Frida hade en 20årsfest med tema Brat! Festen blev så jäkla lyckad & jag tror nog det var den roligaste festen på hela året!

Bara några dagar senare var det dags för min första semster utan mina föräldrar. Sonny & jag flög till Thailand, reste runt där i 6 veckor & hade det väldigt bra!

Efter att jag kom hem från Thailand i slutet på februari så kändes det lite som att det roliga var över, med andra ord har resten av året gått rätt segt!

Största delen av året har faktiskt spenderats på jobbet!

Annars har jag har varit på en hel del fester, fast väldigt ofta utan alkohol. Statt var jag och Sandra nästan stammisar på i våras!

Jag och Frida fick åka på en överraskningsresa, Linn hade ordnat en toppenweekend i värmlands skogar! Vi klättrade i berg, bastade, åt god mat och hade det super!

Spelade Paintball för första gången i mitt liv!

Min bästa syster tog studenten!!

Hade minst sagt en jävligt bra midsommar med många vänner, mycket mat & massa lekar!

Vi var ett gäng som drog till Öland några dagar, mina enda semester under sommaren!

Jag och min fina älskling firade två helt underbara år ihop ♥

Min syster flyttade till Norge.....

Har varit på en mysig spakväll med några fina tjejer!

Blev en roadtrip till Göteborg med Sandra för att hälsa på vår vän Helen! Hade en sjukt bra helg där!

Så var det allt som hänt den senaste månaden bara, det har varit jul, jag har haft återrätäff med tjejerna från klassen, slutat jobba på posten och så avslutade vi året med nyårsfesten!!!

Mitt 2011 har varit ett år med både upp&nedgångar, ångest, velande, men ändå många lyckliga stunder med mina vänner, familj och världens bästa pojkvän! Känns ändå skönt att lämna det året bakom sig och gå in i 2012. Detta kommer bli ett år på resande fot, eller det är iallafall vad jag hoppas på! Det kommer ändå bli ett tufft år, men jag säger som så att vill man verkligen något så går det att kämpa för det!

Mitt mål för det nya året är att fortsätta gå emot mina rädslor - våga ta risker och gör sånt som känns bäst för mig!

Nyårsafton!

Permalink | Partypingla | Kommentarer (0)
2012-01-02 13:06:18

Efter många om och men lyckades vi få ihop en tjejmiddag på nyårsafton. Så vi var åtta tjejer som åt trerätters, spelade med andra ord, käkade kinderägg och snackade på om allt möjligt! Tyckte vi hade det riktigt trevligt. Vid tio gick vi mot den stora festen där resten av våra vänner befann sig. Vid 12slaget var vi ute och skålade som alla andra!
Tiden gick ganska fort och helt plötsligt var klockan 4. Traskade hemåt och somnade vid halv 6 på morgonen!

Även om jag hade det roligt så tänker jag försöka fira nyår utomlands nästa år!